2019. január 2., szerda

Évösszegző - 2018 könyves berkekben

Kicsit hihetetlen számomra, hogy eltelt egy újabb év, és 2019 küszöbén állunk épp. Új év, új kezdetek, nemde? 
Az újévi fogadalmaim egyike az volt, hogy lényegében újraindítom ezt a blogot. Ez pedig rendszeres bejegyzéseket, remélhetőleg egy új design-t és minden egyéb érdekességet jelent. Hogy ez valóban megvalósul-e? Majd kiderül. Addig is igyekszem beleadni apait-anyait.

Most viszont lássuk is, hogy mit hozott számomra a 2018-as év könyves berkekben.


Azt már tudjuk, hogy nem igazán foglalkoztam a bloggal, de azért olvastam. Nem annyit, amennyit szerettem volna, de teljesítettem a kitűzött Goodreads célom, és ez engem már elégedettséggel tölt el.
A legnagyobb "kihívásom" az éven az volt, hogy megfogadtam magamnak, hogy csakis angolul olvasok. Éppen ezért a vásárolt könyveim száma is megcsappant; leginkább a jó öreg ebookomra támaszkodtam, és azon olvastam.

Elolvasott könyvek száma: 30
Mindez oldalszámban: 11.702 
Legrövidebb olvasmányom: Rick Riordan - Szörnyek tengere
Leghosszabb olvasmányom: J. K. Rowling - Harry Potter és a Halál Ereklyéi
A legjobb könyv, amit idén olvastam: Margaret AtwoodA szolgálólány meséje


Az angolul olvasás mellett igencsak rákaptam idén a hangoskönyvekre is, ami segített abban, hogy produktívan "olvashassak".
Mindig rosszul voltam és vagyok utazáskor, viszont a mindennapi buszozáson tudnék a legtöbbet olvasni. Evégett fordultam a hangoskönyvekhez, amik igencsak megváltoztatták az életemet. Imádom őket, és ajánlom mindenki figyelmébe! Természetesen nincs meg ugyanaz a hangulata, mint amikor leülsz egy forrócsokival a kezedben, de nem is lehet erre mindig ideje az embernek.
Ezeket persze nem teljes egészében olvastam így, hanem fizikálisan a könyvet is elővettem. Mindössze akkor fordultam hozzá, amikor dolgom volt, vagy esetleg utaztam valamerre.
Természetesen sok újraolvasás is volt számomra idén - mint a Harry Potter sorozat is -, de általában ezekben a könyvekben keresem a menedéket, főleg egy reading slumpok esetén.

Habár nem ez volt a legjobb évem könyvek és olvasás terén, mindenesetre örülök és büszke vagyok erre a 30 könyvre is. 

Mik a terveim a 2019-re?
A következő évre igencsak ambíciózus célt tűztem ki magamnak. Az elolvasni kívánt könyveim száma ugyanis 50, ami szerintem utoljára 2015-ben valósult meg.
Mindenféleképpen szeretnék legalább egy könyvet elolvasni hetente, és miután 52 hét van 2019-ben, így úgy gondolom, hogy van esélyem teljesíteni. Most már csak az kell, hogy kicsit jobban osszam be a szabadidőmet, és több időt fordítsak az olvasásra, könyvekre és természetesen a blogra is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése