2016. február 10., szerda

Zoe Sugg: Girl Online

The incredible debut novel from YouTube phenomenon Zoe Sugg, aka Zoella.
I have this dream that, secretly, all teenage girls feel exactly like me. And maybe one day, when we realize that we all feel the same, we can all stop pretending we're something we're not… But until that day, I'm going to keep it real on this blog and keep it unreal in real life.
Penny has a secret.
Under the alias Girl Online, Penny blogs her hidden feelings about friendship, boys, high school drama, her crazy family, and the panic attacks that have begun to take over her life. When things go from bad to worse, her family whisks her away to New York, where she meets Noah, a gorgeous, guitar-strumming American. Suddenly Penny is falling in love – and capturing every moment of it on her blog.
But Noah has a secret, too, one that threatens to ruin Penny's cover – and her closest friendship – forever.


Oldalak száma: 352
Megjelenés éve: 2014
Kiadó: Penguin

Olvasási idő:
2015. december 26., 16:59 → 2016. február 10. 17:57

A felettébb aranyos Penny egy napon úgy dönt, blogot kezd el vezetni az életéről és annak rejtett titkairól. Barátságok, iskola, egy őrült család, pánikbetegség, az első szerelem; igazából bármi, amiről egy tinilány valójában blogolhat.

Sometimes you have to face up to your fears to realize that they aren’t actually real.

A regény egy klisékkel teli gimis love story, azonban én pontosan erre számítottam Zoe Sugg-tól; a mindig életvidám, a karácsonyért gyerekesen rajongó youtubertől, aki a kedvenceim egyike.
Ha őszinte akarok lenni, semmi újat nem mutatott nekem a regény, nem estem hanyat tőle és nem kaptam sokkot az esetleges "fordulatoktól", mert úgy gondolom nem ez volt a lényeg. Élveztem az olvasást, végigmosolyogtam Penny történetét. Nem azért, mert ez egy hű, de nagyszerű könyv, hanem, mert büszke vagyok Zoe-ra és arra, amit kerált. 

Ez a könyv egy tipikusan olyan történetet mesél el, ami megmosolyogtat és felmelegít az ilyen hideg, téli napokon. Megmelengetí a szíved és betakargat. Olyan tipikus másfél órás romantikus film hangulata van, amit az olyan romantikus lelkek, mint jómagam igenis értékelnek időnként. Remek kikapcsolódást nyújtó, gyors olvasású tömény cukiság, amit igazából azoknak ajánlok, akik mindenképp szeretnének elmenekülni a tél komorságától egy forrócsoki, tea vagy épp kávé társaságában. 
Nem mondom, hogy mindenkinek abszolút kedvence lesz - nekem sem lett -, de tényleg jól eshet a történet elolvasása. Nem gondolnám, hogy bárkinek is árthat a dolog.

Lehet elfogult vagyok - sőt biztos -, de őszintén nem izgat. Évek óta nézem Zoe videóit youtube-on és nagyon a szívemhez nőtt a leányzó. Egyértelműen nem fogom lefikázni azt, amivel tudom, hogy annyit szenvedett.
Persze nem emelem magaslatokba sem a történetet, mert a Harry Potter könyvektől igencsak messze van, de nem fogom elvből kidobni az ablakon. Főleg, ha bizonyos szinten még élvezem is a történetet. Ha valakinek ez nem tetszik, egyéni szociális problémája.

Ha őszinte akarok lenni, minden cukiság ellenére, nálam a könyv egy maximum 3,5 pontos kategóriát ért el. Ez alapjában véve nem gondolnám, hogy olyan feltétlenül rossz dolog lenne, azonban ha tényleg hű akarok önmagamhoz lenni, azt kell mondjam, olvastam már jobb könyveket is.

Ez ne riasszon el azonban senkit sem; mint említettem korábban, a könyv tényleg megéri az olvasást azoknak, akik egy kis időre el akarnak menekülni az ilyen esős, szomorú napok elől, mint a mai. 

------------------------------------

Borító: 5/4
Történet: 5/3,5
Írói kivitelezés: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése