2015. március 8., vasárnap

David Levithan: Nap nap után

„A" sohasem tudja előre, hogy másnap hol fog ébredni, és kinek a személyiségét fogja felvenni. Már rég beletörődött ebbe, sőt kialakította saját életstratégiáját is: Ne kötődj senkihez! Maradj észrevétlen! Ne avatkozz bele semmibe! Minden megy is a maga útján rendesen, mígnem egy reggel „A" Justin testében ébred, és találkozik a fiú barátnőjével, Rhiannonnal. Attól a pillanattól fogva „A" jól bevált szabályai értelmüket vesztik, mert főhősünk nap nap után a lánnyal akar lenni. David Levithan az írói képzelet új távlatait nyitja meg. A szerző feltárja az olvasó előtt egy magával ragadó történetben „A" életének és szerelmének bonyolultságát, melyből kiderül, vajon Rhiannon képes lesz-e igazán szeretni a mindennap valaki más testében formát öltő „A"-t. 

Oldalak száma: 312
Kiadó: Maxim Könyvkiadó Kft.
Megjelenés éve: 2014



A fülszöveg valójában remekül összefoglalja azt, amit a könyről tudni kell
A történet középpontjában ,,A'' áll, akinek a szemszögéből megtudhatjuk milyen is nap, mint nap más testében ébredni. Nem kötődik senkihez, nem okoz galibát. Egy nap azonban Justin testében megismer egy különleges lányt, Rhinannon-t, aki miatt mindent elvet, amit eddig gondolt.



Ez az a könyv, amivel már hónapot óta szemezgettem, mert borzasztóan megtetszett a fülszöveg alapján. Aztán belekezdtem az olvasásba. 

Eleinte borzasztóan nyögvenyelős volt a szöveg, de gondoltam majd kinő ebből az író, hátha fejlődik a történet. De nem így lett.
Lehet, hogy én vagyok az egytlen, de engem nem fogott meg a könyv. Hatalmas ötletnek tartom azt, amit David Levithan kitalált - az alaphelyzet egy tényleg fantasztikus ötlet -, ennek ellenére azonban a megvalósítás nem hagyott bennem mély nyomot. Az író rengeteget kihozhatott volna egy ilyen kaliberű könyvből egy ekkora háttérsztorival - és bár sokak szerint meg is tette - én nem értek velük egyet.
Számomra egy idő után kezdett nyőglődéssé válni a könyv olvasása. A karakterek, akik testét ,,A'' nap, mint nap elfoglalta, valahogy nem voltak számomra elég érdekesek. 
Főszereplőnk Rhiannon iránti hatalmas érdeklődését sem tudom megérteni. Persze a legtöbb könyvben nem tudom megérteni a szerelmi szálakat, de ez mellékes. Ezt most tényleg nem értettem. 


Rhiannon alapvetően nem egy rossz karakter és ,,A'' sem, de maga a történet nem fogott meg igazán. Talán ennek az is lehet egy alapvető oka, hogy nem találtam benne semmiféle rosszfiút, akit utálni kéne. Persze ott volt a ,,pap'', de számomra ő sem volt az az igazi unszimpatikus karakter. Mivel a könyv alapvetően misztikus, vártam hogy valami történjen! Naná, hogy minden nap testet váltott ,,A'', de ennyi? Tényleg csak ennyi? Valóban erről szól a történet, de semmiféle akció nem volt benne. 

Vagy az én elvárásaim voltak túl nagyok, vagy a könyv volt rossz az én ízlésemhez képest.



--------------------------------------------------

Borító: 5/4

Történet: 5/3
Írói kivitelezés: 5/2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése