2015. augusztus 2., vasárnap

10 ok, amiért érdemes nézni a 'The 100'-ot

Sokak és köztük az én nagy sajnálatomra is 2015. március 11.-én befejeződött a The 100, azaz a A százak második évada. Körülbelül áprilisban bukkantam rá a sorozatra és egyben ledaráltam az egészet, mind a 29 résszel együtt. 
Mikor először felfigyeltem a sorozatra, Magyarországon még nem volt olyan ismert és talán még most sem az, de egyre többet hallok róla másoktól és úgy gondoltam éppen itt az ideje, hogy én is megadjam neki a kellő figyelmet. Hátha többen is annyira megszeretik majd a sorozatot, mint én.



1. Akik odavannak a science fictionért és a kalandokért, egy kis drámával megfűszerezve, azok imádni fogják ezt a sorozatot is.

2. Eredeti történet. Ugyan manapság egyre több könyv és film ad egy posztapokaliptikus világképet kezdőlökésnek, de a The 100 számomra valahogy ezeket mind felülmúlja. Legalább is sorozatok terén mindenképp tarol. 

3. Rengeteg meglepetést és sok fordulatot tartogat a The 100. Az írók mindent a kezükben tartanak. Tudják, hogy mit csináljanak és mesterien kanyarítják a szálakat.

4. Erős, személyiségükben kiforrt, más-más gondolkodásmóddal megáldott szereplőkkel találkozhatunk. Nem beszélve arról, milyen karakterfejlődésen mennek át egyesek, mint például Clarke vagy Octavia. 

5. Imádatunk tárgya, Bellamy. Az első évadban kissé rosszfiús karakternek számít, azonban ahogy a sorozat bugyraiban egyre beljebb tekintünk, úgy indul virágzásnak Bellamy Blake személyisége is.


6. Akciódús elemek. Én a részemről nem vagyok egy nagy akció kedvelő ember, de a sorozatban - főleg a második évadban - akadt ebből bőven. Ez persze nem baj, hiszen ez az egyik dolog, amitól a The 100 az lesz, ami.

7. Bellarke. Pontosabban Clarke és Bellamy párosa, akik valóban nem jöttek még
 össze a sorozatban, de olyan szexuális feszültség és vonzódás van közöttük, hogy a képernyőn keresztül a nézők is érezhetik. A vak is látja, hogy ezt a párost muszáj összeboronálniuk az íróknak. És habár erre a 2. évadbeli fináléval bezárólagosan egyelőre nem sok esély nyílik, én még mindig bizakodva állok a dolog előtt. Egyszer eljön az ő idejük is. 


8. A The 100 ahhoz képest, hogy ifjúsági regényre épült, enyhén szólva komor és véres hangulatú. Sokan azt gondolhatják, hogy ez egy újabb tini lányoknak szóló sorozat a rengeteg fiatalkorú bűnöző miatt, akik amúgy a fő mozgatói a történetnek. Pedig ez egyáltalán nincs így. Véresebbnél véresebb csatákat vívnak meg a karakterek, amelynek eredményeképp olykor-olykor fejek is hullanak.

9. Minden karakter megfelelő figyelmet kap. A főbb szereplők közül mindenkinek megismerhettük a jó és rossz oldalát. Azok, akiknek szüksége volt rá, hatalmas fejlődésen mentek át a történet előrehaladtával és ezt a sorozat remekül végig is kísérte.

10. Az izgalmas finálé rengeteg meglepetést és potenciált tartogat a 3. évadra; az új helyszínektől (Fények városa) kezdve, egészen Clarke döntésképtelenségéig. 

Az új évad 2016 tavaszára várható csak, de én már tűkön ülve várom! És ti?

4 megjegyzés:

  1. Kedves Brigi!

    Nemrég kezdtem bele a sorozatmániás korszakomba, nem mással, mint az Egyszer volt hol nem volt című sorozattal. Nagyon tetszik, ízlésem köreibe beleesik. Bár nem szeretnék egyszerre több sorozatot nézni, de ez a sorozatajánlód annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy ha szerencsém lesz, még ma du. vagy holnap délelőtt neki is kezdek. Ha van benne akció, kis vérengzés, az nekem tökéletes lesz! Ha tényleg tetszeni fog, csatlakozom majd a tűkön ülők sorához! :))
    Kellemes hétvégét,
    Panna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Panna!

      Az Egyszer volt, hol nem volt az egyik kedvencem. Nem csodálom, hogy tetszik, ötletes sorozat.
      Eleinte én is igyekeztem minél kevesebb, sőt egyszerre egy sorozatot nézni, de egy idő után ez nem ment. Minél jobban belecsöppen az ember a sorozatok világába, annál nehezebben hagyja is el. Pont, mint a könyvekkel.
      Örülök, hogy felkeltettem az érdeklődésedet, remélem tetszeni fog a sorozat. Úgy hiszem az emberknek adnia kell neki 1-2 résznyi bizalmat, hiszen a pilot után én sem voltam biztos benne, hogy szeretném-e nézni. Egyébként megéri elkezdeni, egyre jobb lesz. A második évad persze felülmúlja az elsőt, de azért az is tartogat izgalmakat.

      Szép estét,
      Brigi.

      Törlés
  2. Szia! Benne lennél egy cserében? Én már kitettelek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Természetesen, ki is raktalak. Köszönöm. :)

      Törlés