2015. szeptember 18., péntek

Top 5, avagy kedvenceim egy csokorban

Hogy mi a kedvenc könyvem? Ennél nehezebb kérdést nem is lehetne feltenni egy könyvmolynak. Több tucat regény illetve novella van, amire azt tudnám mondani, hogy igenis az a kedvencem. Mindezek persze más-más műfajokban, időszakokban nőttek a szívemhez, de mind ugyanúgy jelentett nekem valamit, hozzáadott a személyiségemhez. 

Ezek a könyvek az évek elmúltával is többet és többet jelentettek nekem. Tehát csokorba szedtem őket és úgy gondoltam megosztom veletek.


5. Rainbow Rowell - Eleanor és Park

Az Eleanor és Park egy kedves, humoros, aranyos kis regény az első, igaz szerelemről. Gyönyörű idézetekkel tarkított, szellemes kis történet, melyben a két különböző személyiségű főszereplő egymásra talál és ketten átvészelik mindazt, amivel Eleanornak meg kell küzdenie.

Egyszerűen hihetetlen az írónő stílusa, amelytől nem is tudtam - bár nem is akartam - megszabadulni az első oldaltól az utolsó mondatig. Rainbow Rowell lecsupaszította előttem a szereplők lelkét és bebizonyította, hogy egyáltalán nem korfüggő az emberek érett viselkedése és mélyebb érzelmei. Örülök, hogy ezt az utazást együtt élhettem át Eleanorral és Parkkal. Szerelmes vagyok a szerelmükbe.

4. Stephen Chbosky - Egy különc srác feljegyzései

Elképesztően jól esett Charlie történetét olvasnom. Megismerhettem egy aranyos, bájos, őszinte és mérhetetlenül kedves kamasz srácot, akivel nem tudtam nem osztozni a meglátásain, világképén. Annyira csodálatos személyiség mászott ki a saját kis csigaházából, hogy az szinte leírhatatlan. 
A saját példányom tele van kedvenc idézeteimet jelző fecnikkel. Tele van a fejem, a szemem, a szívem Charlie gondolataival. És remélem, ez így is marad egy darabig, mert jó lenne, ha csak egy kicsit is, de úgy láthatnám a világot, ahogyan Charlie.

3. James Dashner - Tűzpróba

Manapság egyre nagyobb terepeket hódítanak a posztapokaliptikus, disztópikus könyvek. Habár rengetegen vegyes érzelmekkel álltak ehhez a trilógiához, nekem azt kell mondanom, hogy az egyik kedvencemmé vált.
Pörgős, izgalmas, feszültséggel teli, misztikus. Pont, mint az első része, az Útvesztő, de még annál is jobb. Rengeteg kis információmorzsát találhatunk a regényben, de még mindig nem derül ki számunkra minden. Pontosan ezért érdemes továbbolvasni a trilógia harmadik és egyben befejező részét is, a Halálkúrát. 
A Tűzpróbából film is készült, ami már a mozikban is megtekinthető. Már alig várom, hogy lássam! Dylan O'Brien, love love love.

2. Rainbow Rowell - Fangirl

Amikor a kedvenc könyveimre gondolok, nem is kérdés, hogy Ranbow Rowell Fangirlje is a listán szerepel. Nem beszélve a tényről, hogy fangirlnek mondhatom én is magamat, Rainbow Rowell stílusa egyszerűen kihagyhatatlan. Mesterien bánik a szavakkal, a karakterei pedig szinte már hús-vér emberekké válnak a szemeink előtt.
A regény egy könnyed kis olvasmány, ami mosolyt csal az olvasók arcára és arra ösztönzi őket, hogy használják a saját képzelőerejüket. Egyszerre történik benne minden, pedig igazából semmi sem történik. 


1. J. K. Rowling - Harry Potter könyvsorozat

Tudom, hogy regényekről volt szó, de a Harry Potter könyvsorozatból nem tudnék egyetlen egy részt kiválasztani, hiszen mind egytől egyig adott nekem valamit, ami miatt az olvasást is megszerettem. Szóval köszönöm szépen J. K. Rowling. A Roxfortos felvételi levelemet pedig még mindig várom - 6 év késéssel is!


❝ After all this time?  
❝  Always. - said Snape.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése