2015. július 24., péntek

Könyv- és teamánia - Tea Book Tag

Amikor rátaláltam erre a tagre, egyértelműen nem hagyhattam ki, hogy én is belevágjak és válaszoljak néhány kérdésre, hiszen a könyv és a tea az a két dolog, amik nélkül biztosan nem tudnék élni.

------------------------------------------

1. INSTANT TEA, avagy a legrövidebb könyv, amit tavaly olvastál. 
J. K. Rowling - Bogár Bárd Meséi

Mivel a Harry Potter könyvsorozat egyértelműen a kedvencem és hatalmas nyomot hagyott az életemben, így nem hagyhattam ki a Bogár Bárd Meséit sem. 
A maga 128 oldalával, aránylag nagy betűtípusával és az írónő által készített rajzokkal ellátva meglehetősen rövid olvasmány, de tényleg nagyon szeretem. De hát hogy is ne szeretném, ha J. K. Rowling írta?
Egyértelműen a szívemben hordozom ezt a könyvet, ahogy a könyvsorozatot is.

2. ZÖLD TEA, avagy egy könyv zöld borítóval.
Stephen Chbosky - Egy különc srác feljegyzései

Nemcsak, hogy zöld borítóval rendelkezik, de ez lett az egyik legkedvesebb könyv számomra. A hét folyamán olvastam el és már írtam is róla egy kisebb véleményt, úgyhogy ha gondoljátok és kíváncsiak vagytok rá, akkor nézzétek meg azt bővebb információért.

3. FORRÓ CITROMOS TEA MÉZZEL, avagy egy könyv, ami átmelengeti a lelked.
Rainbow Rowell - Eleanor és Park

Azt hiszem ez volt életem legegyszerűbb döntése. Az Eleanor és Park - amiről szintén írtam már egy bejegyzést - egy remekül megírt, fantasztikus könyv a tökéletes tökéletlenségről. Bátran ki merem jelenteni, hogy Rainbow Rowell az egyik kedvenc írónőm lett, akkor is, ha még csak 2 regényét sikerült elolvasnom. Az írási stílusa csodás, ahogy a szavakat használja és a szereplőket megteremti, nekem nagyon tetszik.
Ha még nem volt alkalmatok elolvasni ezt a könyvet, akkor nagyon ajánlom. Tényleg jó. Remek kikapcsolódás, aranyos kis történet.

4. ÖTÓRAI TEA, avagy egy könyv, amit angolul (vagy más nyelven) olvastál.
Rainbow Rowell - Fangirl

Igen, megint Rainbow Rowell és igen, egy újabb csodás könyv. Ez volt az első regény, amit sikerült idegen nyelven átrágnom és örültem, hogy megtettem.
A történet, mintha rólam szólna. Kivéve, hogy nekem nincs egy Levim - mint Cath-nek -, aki kirángathatna engem a szobámból.

5. GYÓGYTEA, avagy egy könyv, amit nem élvezetből, hanem kényszerből olvastál el.
Abbi Glines - Te vagy nekem a levegő

Tömérdek kötelező olvasmányt fel tudnék ide sorolni, de úgy érzem az nem lenne fair. Sokáig gondolkodtam és végül arra jutottam, hogy a Te vagy nekem a levegő az, amit kényszerből olvastam el. Belekezdeni persze nem volt kínszenvedés, mert egy egyszerű kis kikapcsolódásra vágytam egy még egyszerűbb történettel, de 1-2 fejezet után már inkább csak a kényszer hajtott, meg a reménysugár, hogy esetleg jobb lesz a történet. De nem lett.

6. FEKETE TEA, avagy egy olyan akciódús könyv, amin soha, de soha nem tudnál elaludni.
James Dahner - Az útvesztő

Nem mondanám, hogy azért nem tudtam aludni, mert olyan nagyon akciódús volt a könyv. Persze az volt, de nem ez az indok, amiért nem tudtam aludni, más könyv azonban nem jutott eszembe.
Mivel nem egy lélegzetvételre olvastam el a könyvet, hanem hagytam az agyam megpihenni a túláradó információk tengerében, nem igazán tudtam, hogy mire számíthatok a könyv végére. A túl sok infó annyira megmozgatta az agytekervényeimet, hogy sokszor órákig küzdöttem az elalvással.

7. JEGES TEA, avagy egy igazi, hamisítatlan nyári kaland.
Rick Riordan - A titán átka

Épp most olvasom a Percy Jackson könyvsorozatot (persze nem egyesével, hanem egymás után), így amikor valami nyárias, kalandos történetre kellett gondolnom, ez volt az első, ami eszembe jutott. Mondhattam volna bármelyik könyvet a sorozatból igazából, de ez az, amit jelenleg olvasok és úgy érzem, hogy ez a legjobb eddig az 5 könyv közül.

8. KALINKA SZAMOVÁR, avagy egy könyv, amit csak az alkohol tett volna elviselhetővé.
Melvin Burgess - Nem mondod!

Tudom, hogy nem mondunk ilyet egy könyvre, de ez tényleg borzalmas volt. Az írónő nem tud írni, a fordító pedig nem tud magyarul. Csak ennyit tudok erre mondani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése