2020. augusztus 3., hétfő

Ajánló: Halálian jó thrillerek


Bizonyos időközönként mindenkinek szüksége van egy kis feszültségre, izgalomra az életében; ezen tűz oltására nincs jobb mód, mint egy halálian jó könyv (pun intended).

A krimik, illetve thrillerek világa azért is olyan szép, mert igencsak sokrétű, és minden hangulathoz megtalálható a megfelelő könyv. Felmerül a kérdés ugyanis, hogy az ember mire vágyik éppen:
❋ egy lassabb lefolyású, ártalmatlanabb krimi regényre,
❋ vagy akár egy agyalós pszichológiai thrillerre,
❋ de lehet éppen igazi véres, gyilkolászós történethez is kedve az embernek.

Semmiféle szakértője nem vagyok a thrillerek világának, de az én személyes kedvencem a pszichológiai thriller, ami arra késztet, hogy a könyv olvasása közben megkérdőjelezzem minden épeszű gondolatomat.


AGYALÓS PSZICHO-THRILLER
GILLIAN FLYNN: SÖTÉT HELYEK

A 'Holtodiglan' írónője rengeteg remek történetet írt már, azonban nekem mégis ez a kedvencem.
A történet Libby Day-ről szól, akinek 7 éves korában lemészárolták a családját. A gyilkos pedig nem más volt, mint a bátyja. Évekkel később azonban egy bűnügyekkel foglalkozó titkos társaság meginvitálja őt a körébe, aminek tagjai biztosak abban, hogy a gyilkos nem Ben volt.

A kíváncsiság folyamatosan az oldalát furkálja az embernek olvasás közben, azonban nem hiszem, hogy sokan kitalálják, hogy mi is lesz a megoldás. Ha valaki szeret tűkön ülve várni a megoldásra, majd hatalmasat lepődni, annak mindenféleképpen ajánlom a könyvet!


NETFLIX NAGY KEDVENCE
CAROLINE KEPNES: TE

A könyvet még a Netflixet sorozat megnézése előtt olvastam, amikor felrebbent a hír az esetleges megfilmesítés lehetőségéről, mert kíváncsi voltam, hogy hol is van a kutya elásva.
Ezt a könyvet sokan szeretik, sokan pedig nem, én viszont azon emberek táborát erősítem, aki nagyon szerette. Kicsit beteg, és őrült az egész. 

A könyv egyébként egy sorozat része, bár úgy gondolom, hogy jobb lenne, ha Caroline Kepnes nem folytatta volna, mert a második rész maga a mélyrepülés.

Ha azonban a könyvhöz nincs kedve senkinek, ajánlom figyelmetekbe az ebből készült sorozatot is, ahol Penn Badgley hatalmasat alakít Joe szerepében!



HA MÁR HORROR, AKKOR KING
STEPHEN KING: AZ

Nem tudom, hogy hogy élhettem le az életemet eddig úgy, hogy nem olvastam egyetlen King regényt sem, az viszont biztos, hogy nem bántam meg, hogy megtettem.
Mint általában a legtöbb általa írt regény, ez is elképesztően hosszú - mint ahogy azt a két részre vett filmek is jelzik -, de mindenféleképpen megéri végigolvasni. A könyv sokkal több hátteret ad minden karakternek, és jobban el is magyarázza mi miért történt, mint a film(ek). 

Közel másfél hónap kellett ahhoz, hogy átrágjam magam rajta, de úgy érzem a lelkemnek ez a tempó pont jól esett. Ha tiszta lappal kezdhetném, nekiesnék megint. Minden egyes percet megért!

Ha rajtam kívül akad még valaki, akinek a kezébe sosem akadt még King könyv, szerintem jó egy igazi klasszikussal kezdeni. Te is lebeghetsz!


NEM MINDEN AZ, AMINEK LÁTSZIK
SAMANTHA DOWNING: ELBŰVÖLŐ FELESÉGEM

A történet egy gyilkos házaspárról szól, akik unalomból úgy döntöttek, hogy legjobb időtöltésük az lenne, ha megkeresnék a megfelelő áldozatokat, majd meggyilkolnák őket. A kívülről tökéletes házasság mögött azonban hatalmas titkok lapulnak.

Maga a fülszöveg vonzott már, hiszen nem éppen olyasmi, amivel minden nap találkozik az ember. Aztán a történet marasztalt, végül pedig a fordulat győzött meg.
Lehet elképesztően naív vagyok, de nem számítottam a csavarra, és mindenféleképpen meglepett. 

Annyira legalább is mindenféleképpen, hogy elolvassam az írónő egyéb más könyveit is, mint például az "Ő kezdte" című regényt, amelynek magyar megjelenése szeptemberre várható.


FORDULATOK FORDULATOK HÁTÁN
PETER SWANSON: EGY GYILKOSSÁG ÁRA

Ez az író egyike azoknak, akik szerintem hatalmasat tudnak alkotni a műfajban. Nem egy könyvet írt már, de számomra ez az abszolút kedvenc. 

A történet középpontjában Ted áll, aki egy reptéri bárban összeismerkedik a csinos Lilyvel. Néhány szó váltása után kicsit többet is elárulnak egymásról mint illene, és Ted elmondja, hogy tudja, hogy felesége csalja és legszívesebben megölné őt. A beszélgetés azonban komolyra fordul, ugyanis ketten eltervezik, hogy hogyan is vihetnék végbe a tervet.
A történet azonban itt nem áll meg, hiszen tele van csavarokkal, amikre az ember nem is számítana. Talán nem is minden az, aminek látszik...

Letehetetlen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése