2020. augusztus 11., kedd

Colleen Hoover: Verity

"Magával ​ragadó és megdöbbentő. Egyszerűen nem lehet letenni." - 
Claire Contreras New York Times bestseller szerző.

Lowen Ashleigh, az anyagi csőd szélén álló, küszködő író élete állásajánlatát kapja, amikor Jeremy Crawford, a bestseller szerző Verity Crawford férje felkéri, hogy balesetben megsérült felesége helyett megírja az asszony sikersorozatának befejező részeit.

Lowen megérkezik a Crawford házba, hogy átnézze Verity többévnyi jegyzeteit és vázlatait, remélve, hogy elegendő anyagot talál a munka elkezdéséhez. Csakhogy az irodában nemcsak kaotikus állapotok fogadják, hanem egy önéletrajz is, amit az asszony a legnagyobb titokban írt. A kézirat minden oldala vérfagyasztó vallomást rejt, köztük annak az éjszakának a történetét, ami örökre megváltoztatta a család életét.

Lowen először úgy dönt, hogy nem mutatja meg Jeremynek a kéziratot, mert annak tartalma még több fájdalmat okozna a gyászoló apának. De ahogy a férfi iránti érzelmei egyre erősebbé válnak, rájön, hogy talán mégis fel kéne fedni Verity mocskos titkait.

Egy egyedülálló romantikus thriller a New York Times bestseller szerző Colleen Hoover tollából.

Megjelenés időpontja: 2020. augusztus 7.
Oldalak száma: 312
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Barthó Eszter
Műfaj: thriller, pszicho-thriller

Olvasási idő:
2020. augusztus 5., 09:13 → 2020. augusztus 11., 00:38

A történet középpontjában Lowen Ashleigh áll, aki az anyagi csőd elkerülése végett igent mond Verity Crawford híres könyvsorozatának befejezésére. Az említett Verity ugyanis egy autóbalesetet szenvedett korábban, melynek okán képtelen végigírni a könyveit.
Lowen tehát kénytelen igent mondani a felkérésre, aminek következtében a Crawford házban száll meg, hogy átnézhesse a nő több évnyi jegyzetét a munka befejezéséhez. Az irodában azonban rábukkan egy már befejezett önéletrajz kéziratára, ami szörnyű titkokat rejt Verity múltjáról. Többek között arról is, hogyan került jelenlegi helyzetébe. Mindemellett pedig elképesztő vonzódást érez Jeremy Crawford, Verity férje iránt.




Nagyon sokáig szemeztem a könyvvel az eredeti megjelenési ideje óta. Mindig érdekesnek találom, ha egy író kilép a komfortzónájából és olyanról ír, amiről eddig egyáltalán nem. Ráadásul a thriller az egyik kedvenc műfajom, így szinte kihagyhatatlan volt ez az olvasmány.

Tudva azt, hogy Colleen Hoover a romantikus-erotikus könyveknek kedvez, a pszicho-thrillerek világába pedig ez volt az első megmártózása, kissé félve és esetlegesen túl nagy elvárásokkal indultam neki a történetnek.
Mindig van lejjebb.

Colleen Hoover engem mindig is lenyűgözött az írásmódjával. Teljesen mindegy, hogy hány könyvét olvastam, mindig élvezettel forgattam a lapokat.  A legnagyobb argumentum erre az is, hogy alig bírtam összeszedni csak néhány idézetet a könyvből, hiszen legszívesebben a fél művet bemásolnám ide. 
Ő az az író, aki szerintem csodákat alkot a new adult kategóriában, és képes mindig új történetekkel előrukkolni, akkor is, ha az ember már nem gondolná. Azt viszont nem biztos, hogy ki merném jelenteni, hogy a thriller, mint műfaj neki való. Félreértés ne essék, szerintem nagyszerű lehetne ebben is, mint általában mindenben, de engem ezzel a történettel nem feltétlenül győzött még meg.

Vannak szerencsés családok, akikkel soha semmi rossz nem történik. Másoknál viszont futószalagon érkeznek a bajok. Ami elromolhat, az el is romlik, és a széria egyre csak folytatódik.

A fülszövegben említett "romantikus thriller" kifejezés sokmindent elárul a történetről, többek között azt is, hogy a romantika olyakor nagyobb hangsúlynak örvend, mint például a thriller.
Könnyen lehet persze az is a probléma, hogy én inkább szeretem azt, amikor az adott író elvisz egy irányba, megkérdőjelezi minden gondolatomat, majd pedig teljes mértékben összezavar. Mindemellett pedig véleményem szerint egy magát pszicho-thrillernek kimondó könyv kicsit több meglepetéssel, és akcióval kellene, hogy szolgáljon. 

Elképzelhető az, hogy én vártam sokat, azonban úgy gondolom, hogy ha valami meg akar állni a saját kategóriában, akkor annak olyannak is kell lennie. Túl sok dolognak szeretett volna Colleen megfelelni, amivel végül inkább magának ártott.

❝Nem vagyok se hősies, se egyszerű. Egy bonyolult érzelmi kirakós vagyok, amihez neki nem volt türelme.❞

Mielőtt azt hinné mindenki, hogy utáltam ezt a könyvet, jobb leszögeznem, hogy nem így volt. Úgy gondolom, hogy probléma nélkül végigrepülhet az ember ezen a könyvön is, mint CoHo könyvein általában.
Érdekesnek, és élvezetesnek találtam néhol a könyvet, főleg úgy, hogy az írónőnek ez az első próbálkozása a műfajban. Akármennyire túlzóak az elvárásaim felé, ezt mégiscsak figyelembe kell vennem. Van is egy afféle sejtésem, hogy nem ez az utolsó alkalom, hogy hallunk Colleen Hoover-ről a thriller műfajban, és én őszinte érdeklődéssel olvasom majd el a következő könyvét is. Bízok benne, hogy tud ténylegesen olyat alkotni, amitől tátva marad a szám.

Ez a történet néhol olyan keserű, hogy legszívesebben kiköpnék, mégis lenyelnek majd minden egyes szót, amíg a részükké nem válik, be nem kúszik a zsigereikbe, és fájdalommal tölti el a testüket és lelküket.
Mégis… minden nagylelkű figyelmeztetésem ellenére… tovább nyelik majd a szavaimat, mert ilyenek vagyunk.
Emberek.
Kíváncsiak.

Ö
sszességében egy félmosollyal, és egy kicsit üres érzéssel fejeztem be a könyvet. Colleen Hoover, mint mindig, most is lebilincselt a szavaival, azonban maga a történet hagy kivetnivalót maga után. A sötétebb alaphangulat tökéletes hátteret kreált a történetnek, azonban én személy szerint nagyobb és több fordulatra, és egy akciódúsabb megoldásra vártam.
Kicsit egyébként úgy érzem, hogy a magas értékelés CoHo mivoltának tudható be, illetve főleg olyan emberektől jön, akik nem feltétlenül olvasnak sűrűn ebben a kategóriában.

Kiknek ajánlom? 
Azoknak az embereknek gondolom, hogy tetszene, akik nem feltétlenül olvastak, vagy olvasnak effajta könyveket, és mégis szeretnék belemártani a lábukat a thrillerek világába. Úgy vélem, tökéletes lehet azok számára, akik annyira nem szeretnek megijedni, de mégis élvezik a kicsit sötétebb praktikákkal fűszerezett könyveket, na meg persze Colleen Hoover-t.
Az viszont biztos, hogy néhány a könyv során boncolgatott téma sokaknak túlságosan sok lehet, tehát inkább tegye az férre, akinek esetlegesen nincs gyomra hozzá.


Legjobb a könyvben: Colleen Hoover írói stílusa
Legrosszabb a könyvben: hiányzó csavarok, és akció
Értékelésem:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése