2015. december 31., csütörtök

Év végi összegzés

Sziasztok!

Az idei év több szempontból is óriási változásokat hozott számunkra, és azt hiszem nyugodtan kijelenthetem, hogy sokat tettünk a céljaink eléréséért, és ennek megfelelően fejlődtünk is. Azt hiszem a legfontosabb változás maga a Szófoszlány, ami idén 'született meg', ugyanis október 19-én drága barátnőmmel arra jutottunk, hogy talán jobb lenne közösen folytatni a blogolást, mert csapatban sokkal jobban megy a munka, és igazunk is lett - itt vagyunk. Az évünk lebontva:

Brigi: Az idei év alatt silány 97 könyvet tudhatok magam mögött. Borzasztóan utálom, hogy ilyen kevés időm volt mindenre, de ez van. Majd jövőre belehúzok.

Nessza: 177 könyvet olvastam el, ami nemcsak rekord, de csak öttel kevesebb, mint amennyit célul tűztem ki magamnak. (A matekos magyarázat: egy év 365 napból áll, én pedig éppen ennek a számnak a felét szerettem volna elolvasni, viszont nincs neki közepe. De ha a félbehagyott könyvek oldalszámait is ide számoljuk, biztosan megvan a 182,5.)

A mindenki által várt 'legek'

Legnagyobb csalódás(ok)

1.) Sorozat első része:
Brigi:  Tudom, hogy sokan szeretik M. Leighton Rajtad áll című regényét, de sajnos én nem ezek táborát szaporítom. Számomra inkább volt a könyv depi, mint happy.
Nessza: Jus Accardo: Touch - Érintés. Hogy én mennyit szenvedtem 
vele, és mennyire lehangolt, azt hittem öngyilkos leszek az olvasása közben.
2.) Sorozat folytatása:
Brigi:  Tömérdek sorozat első kötetének elolvasása után engem elfog a pánik, hogy nem fog tetszeni a következő rész, ezért inkább bele sem kezdek. Egy-kettő író van, akiben olyan nagyon biztos vagyok, hogy nem félek a csalódástól, mert nem számítok rá, de ha van némi esély arra, hogy a következő kötet nem lesz olyan fenomenális, mint az első, általában el sem kezdem olvasni. Tehát sajnálom, de itt nem tudok megemlíteni semmit sem. 
Nessza: Abbi Glines: Te vagy nekem a tűz  - de én szívesebben fagynék meg az Antarktiszon, minthogy ezt a könyvet még egyszer a kezeim közé vegyem. Brr, ne is beszéljünk róla.

3.) Sorozat vége:
Brigi:  Mint mondtam, idén rengeteg sorozatot kezdtem el, de sokat nem is fejeztem be. Az egyetlen sorozat, amit mégis befejeztem az a Ne érints trilógia volt, de azért azt nem említjük legrosszabb kategória alatt. 
Nessza: Nem feltétlenül volt rossz, viszont én nagyon elégedetlen voltam Sophie Jordan: Hidden - Menedék című könyvének befejezésével.

4.) Leginkabb meghasonlott szereplő - avagy valaki, aki a kezdetekhez képest skizofrén másik énjéve változott:
Brigi:  David Levithan Nap nap utánjának A-ja.
Nessza: Anita Blake, köszönhetően Hamiltonnak (Anita Blake, vámpírvadász sorozat). Hogy én mennyire szerettem kezdetekben a karakterét, mostanában meg egy 10 oldalas novellát sem tudok anélkül elolvasni, hogy ne akarnám darabjaira tépni.

5.) Író, akiben a legnagyobbat csalódtál, és ami mellett már nem tudsz szó nélkül elmenni:
Brigi:  Abbi Glines. Na ne nevettessük egymást.
Nessza: Laurell K. Hamilton. Annyit tudnék háborogni amiatt, hogy milyen irányba ment el, de inkább megpróbálok csendben maradni. A kedvenc íróm volt, ma már szégyenkezem, ha szóba kerül a neve. (És legszívesebben kisírnám a lelkemet is, mit művelt Anitával?!)

6.) A legnevetségesebb világfelépítés:
Brigi:  Számít az is, ha egy olyan könyvet mondok, amit félbehagytam? Mert akkor Darynda Jones Első sírhantja valahogy nálam nem nyert hangszórót. 
Nessza: Meg Cabot: Mélyharapás. Meg drága maradjon csak az ifjúsági műveknél, és ne erőltesse ezt a vonalat, kibírhatatlan. (Amúgy Brigi elrabolta a Sírhantjaimat, pedig vele ellentétben én három könyvön át is szenvedtem magam.:( )

7.) Legrosszabb csavar:
Brigi:  Miután nem olvastam túl sok akciódús könyvet, így hirtelen egyetlen könyv sem jut az eszembe. A romantikus könyvekben túl sok csavar nem lelhető fel.
Nessza: A rabul ejtett szűz mindenek felett. Shayla Black és Lexi Blake akkora baromságot hordott össze, csak azért olvastam végig, mert reméltem, hogy a végén három apja lesz szegény kölyöknek.

8.) Legrondább borító:
Brigi:  Julie Johnson Like Gravity c. könyvének valami eszméletlen mennyire ronda borítója van és nagyon sajnálom, hogy ezt mondom, mert a könyv tényleg fantasztikus. A borító egyébként sem olyan lényeges, hiszen a történet számít. De attól még így van. Nekem is fáj érte a szívem. 
Nessza:  Julia Quinn: Mint a mennyben c. kötete, a történet megint aranyos, kedves és elragadó volt, de MI EZ A BORÍTÓ?
9.) Legnevetségesebb fülszöveg:
K. A. Linde: Nincs kötelezettségBrigi:  Sajnálatos módon ilyet egyet sem tudnék mondani. Ha nálam egy fülszöveg már nevetségesnek hangzik, az azt jelenti, hogy a könyvnek neki sem kezdek. 
Nessza: Soha nem tudom eldönteni, hogy nevessek, vagy sírjak, ha egy fülszöveg tele van bődületes hülyeségekkel, pedig elvileg az író is részt vesz a megírásában. Toronymagasan ver mindenkit K.A. Linde Nincs kötelezettség c. regénye.

10.) Legrosszabb fordítás:
Brigi: Nálam Melvin Burgess Nem mondod! című regénye ezt a kategóriát is sikeresen elnyerte. Ez a könyv nemhogy értetlen és se füle, se farka, de valami hihetetlen milyen szókapcsolatok és mondatok találhatók benne.  Rosszabb, mint a Te vagy nekem a levegő, és azért ez nálam már nagy szó. 
Nessza: Olvastam néhány borzalmas fordítást, talán a Te vagy nekem a tűz(Abbi Glines) kerülhetne az első helyre, de a Captive in the Dark-ban (C.J. Roberts) található 'pet'-et is sikerült 'Cica'-ra fordítani.

Legjobbak:

1.) Legjobb könyv az ideiek közül (egyrészes):
Brigi:  Rainbow Rowell-től a Fangirl. Nálam minden volt az a könyv, abszolút kedvenc. Imádtam. 
Nessza: Julianne Donaldson: Edenbrookeja, hogy mennyire végtelenül édes mese volt ez!


2.) Legjobb sorozatkezdés:
Brigi:  Tahereh Mafi Ne érints c. könyve volt nálam az a sorozatkezdő kötet, ami folytatásért kiáltott, mert annyira jó volt.

Nessza: Ilona Andrews: Burn for me c. könyve, talán még a Kate Daniels első részénél is jobban tetszett.



3.) Legjobb sorozatfolytatás:
Brigi:  A Tűzpróba James Dashner tolmácsolásában.  
Nessza: Marie Lu: Prodigy - Született tehetség. Féltem a könyvtől, így két évig hanyagoltam az olvasását, de nemrég megint elővettem, és milyen jól tettem, egyszerűen szuper volt!

4.) Legjobb befejezőrész:
Brigi:  James Dashner Halálkúrája bármennyire is szomorú és akárhányszor támadt sírhatnékom tőle ide illik, hiszen tagadhatatlan, hogy ez az egyik kedvenc trilógiám. 
Nessza: Miért ilyen nehéz az összegzés? *elkínzott sóhaj* 
On Sai: Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál c. műve. És a világa is annyira szövevényes, minden sorát imádtam!
5.) Legjobb női karakter:
Brigi:  Fern Taylor a Making Faces c. regényből. Borzasztóan megszerettem az erős jellemét, vidám karakterét.  
Nessza: Sayuri az Egy gésa emlékirataiból (Arthur Golden), egyszerűen odáig voltam érte, annyira emberi volt, hibákkal és mégis gyönyörű jellemmel.
6.) Legjobb férfi karakter:
Brigi:  Az a rengeteg álompasi, uram atyám. Nehéz most egyet mondanom, tehát felsorolom az idei év top 5 férfi karakterét. Moses (Law of Moses), Ash (If), Ridge (Maybe Someday), Finn Chambers (Like Gravity), Aaron Warner (Ne érints trilógia).  
Nessza: John Pritkin, életem szerelme. (Karen Chance Cassandra Palmer sorozatából.)

7.) Legjobb páros:
Brigi:  Az idei év legjobb párosa számomra Ambrose és Fern a Making Faces-ből.  
Nessza: MacKayla Layne és Jericho Barrons örökké, ami köztük történik az nemcsak irigylésre méltó, de varázslatos is. (Karen Marie Moning: Tündérkrónikák sorozatából)


8.) Legjobb főgonosz:
Brigi:  U-u-u. Aaron Warner a Ne érints trilógiából. De attól még imádjuk!
Nessza: GYŰLÖLÖM, szóval Bekah valamit nagyon tudhat. De Jack sem jobb (K.A. Linde - Nincs kötelezettség).

9.) Legjobb világfelépítés:
Brigi:  James Dashner Útvesztő trilógiája engem lenyűgözött, tehát azt kell mondjam, az ott megteremtett világ nálam mindenképp előnyt élvez. 
Nessza: Anthony Ryan: Hollóárnyék trilógiájának valami elképesztő az összetétele. Elfogult vagyok, a sorozat egyike a szűk kedvenceimnek, többek között a csodálatos felépítés miatt, és ha valaki nem szereti, hát merim her!

10.) Legjobb csavar:
Brigi:  A Halálkúra c. regényben történtek, ami az Útvesztő trilógia befejező kötete. Sajnálom, hogy így belebolondultam ezekbe a könyvekbe.
Nessza: E. Lockhart: A hazudósok. Szerencsére nekem senki nem spoilerezte le a történetet, és mivel néha hajlamos vagyok elveszni a szavak között, le sem esett a 'csavar'. Sírtam rajta, mert annyira nem így kellett volna történnie. 
11.) Legszebb borító: 
Brigi: Mara Dyer eszmélésének borítója nálam erősen viszi a pálmát. Sokszor előveszem a polcomon, hogy megcsodálhassam.  
Nessza: Sokszor meg tud fogni egy nagyon szép borító, és ha a fülszöveg is tetszik, hajlamos vagyok gondolkodás nélkül beszerezni őket. Ez a három könyv is ilyen volt, és szerencsére a gyönyörű borító igényes belsőt is takart. Holtversenyben vannak hát, az olvasás utáni csillagozásom alapján csökkenő sorrendben: 


12.) Legjobb fülszöveg:
Brigi:  Hivatkozhatok arra, amit a legrosszabbnál is mondtam? Sort of.. Ha nálam tetszik egy fülszöveg, már olvasom is; ha nem, akkor nem. Tehát nem mondhatom azt, hogy létezik legjobb fülszöveg, amikor valamilyen szinten minden idén olvasott könyvem azzal fogott meg. 
Nessza: Manda Scott: Tisztítótűz. Ahogy a bejegyzésemben is kifejtettem, annyira 'betegnek' találtam a kettős vonalon futó fülszöveget, hogy rögtön megvettem. 
13.) Legjobb/legszebb fordítás: 
Brigi:  Rainbow Rowell Eleanor és Parkja. Borzasztóan szeretem ezt a könyvet és nagyon a szívemhez nőtt. A brillíros szókapcsolatok és gyönyörűen megfogalmazott mondatok, életigazságok nem hiányoznak a könyvből.  
Nessza: Határozottan és elsőre rá tudtam vágni a számomra helyes megoldást: Victoria Aveyard: Vörös Királynője, amit sokan szidhatnak ezernél is több okból, de nekem személy szerint tetszett, és Kleinheincz Csilla megint kitett magáért, azt hiszem ő az egyik legjobb fordító jelenleg kicsiny hazánkban. 

Nektek mik lettek a kedvenceitek? Van, amiben egyáltalán nem egyezett a véleményünk?
Jövőre is jó olvasást kívánunk, 
Brigi és Nessza 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése